خدمات حمل و نقل ایرانکس

ایرانکس علاوه بر تضمین سلامت و بیمه حمل کالا ، زمان تحویل مرسولات مشتریان را به مقصد تضمین می نماید .

خدمات حمل و نقل ایرانکس

ایرانکس علاوه بر تضمین سلامت و بیمه حمل کالا ، زمان تحویل مرسولات مشتریان را به مقصد تضمین می نماید .

شرکت ایرانکس با مجوز حمل و نقل با سابقه بیش از یک دهه فعالیت در زمینه حمل کالا توسط وانت ، نیسان و کامیونت درسطح حومه تهران وکلیه شهرستانهای سراسر ایران با هزینه و تعرفه های مناسب و کارشناسی شده آماده خدمت رسانی به مشتریان خود میباشد .
با نگاهی گذرا و کلی به شرایط کنونی جامعه در خواهیم یافت که با توجه به مشکلات عدیده معیشتی در کلان شهر ها از قبیل ازدحام ترافیک خودروها که به تبع آن آلودگی صوتی ، آلودگی هوا و مشکلات روحی روانی ایجاد می کند و همچنین از طرفی مشغله کاری زیاد که عدم زمان کافی را برای پرداختن به کارهای روزمره (شخصی و اداری ، دریافت و ارسال کالا جابجایی بار و اثاثیه و … ) را در پی دارد ، همگی زمان و هزینه زیادی را متحمل می شود و در نهایت آرامش و سلامتی را از ما سلب می کنند .
با هدف ارتقاء سطح کیفی حمل کالاهای تجاری و غیر تجاری و در اختیار داشتن کارپردازان و مدیران حرفه ای و مجرب خود شبانه روز در تلاشیم تا با خدماتی نوین و متنوع متناسب بانیاز روز جامعه ، راه حلی به منظور کم کردن حجم ترددهای غیر ضروری در سطح کشور ارائه دهیم و در نهایت کاهش ترافیک و دغدغه های روزمره و بالابردن سطح رضایت و آرامش شما هموطنان گرامی را فراهم آوریم.
این شرکت می کوشد تا با توکل به خداوند متعال و حمایت و مساعدت شما عزیزان که در پیشرفت هرچه بهتر خدمات ما سهیم بوده اید در جهت تعالی و سرفرازی میهن عزیزمان ایران گام بردارد.

طبقه بندی موضوعی

۲۳ مطلب در بهمن ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بیمه بار چیست؟

فصل اول : کلیات :

 

ماده 1- اساس قرارداد :

این بیمه نامه براساس قانون بیمه مصوب اردیبهشت ماه سال 1316 و پیشنهاد بیمه گذار (که جزء لاینفک بیمه نامه می باشد)، تنظیم گردیده و مورد توافق طرفین می باشد. آن قسمت از پیشنهاد بیمه گذار که مورد قبول بیمه گر واقع نگردیده و همزمان یا قبل از صدور بیمه نامه کتباً به بیمهگذار اعلام شده است جزء تعهدات بیمه گر محسوب نمی گردد.

 

ماده 2- بیمه گر :

 

بیمه گر شرکت بیمه ای است که مشخصات آن در این بیمه نامه قید گردیده و جبران خسارت احتمالی را طبق شرایط مقرر در این بیمه نامه بر عهده دارد.

 

ماده 3- بیمه گذار :

 

بیمه گذار شخص حقیقی یا حقوقی مذکور در بیمه نامه می باشد که پوشش بیمه را ابتیاع نموده و متعهد به پرداخت حق بیمه آن است.

 

ماده 4- ذینفع :

 

ذینفع شخص حقیقی یا حقوقی مذکور در بیمه نامه اعم از بیمه گذار یا غیر آن است که حق مطالبه و دریافت تمام یا قسمتی از خسارت وارد به مورد بیمه را دارا می باشد.

 

ماده 5- مورد بیمه :

 

مورد بیمه اموال مندرج در جدول مشخصات این بیمه نامه می باشد.

 

ماده 6- انقضای مدت بیمه :

 

انقضای این بیمه بر اساس شرط 8 کلوز پیوست می باشد، لیکن در مورد حمل غیر دریایی یا ترکیبی، یکی از شرایط زیر جایگزین شرط 3/1/8 کلوزهای C، B، A می گردد.
در مورد حمل هوایی 30 روز پس از رسیدن هواپیمای حامل کالا به فرودگاه کشور مقصد.
در مورد حمل زمینی 60 روز پس از ورود کالا به مرز زمینی کشور مقصد.
مدتهای یاد شده در این ماده با درخواست بیمه گذار و موافقت بیمه گر و پرداخت حق بیمه اضافی قابل تمدید می باشد.

 

فصل دوم : شرایط :

 

ماده7- حمل کالا با کشتی طبقه بندی شده :

 

حمل دریایی مورد بیمه باید به وسیله کشتی طبقه بندی شده صورت پذیرد، در غیر این صورت بیمه گذار موظف است مشخصات کشتی یا شناورهای مورد نظر را قبل از شروع حمل به بیمه گر اعلام نموده و موافقت بیمه گر را اخذ نماید.چنانچه حمل کالا با کشتی طبق بندی نشده بدون اطلاع بیمه گذار صورت گرفته باشد، بیمه گذار موظف است مراتب را بلافاصله پس از اطلاع به بیمه گر اعلام نموده و شرایط و اضافه نرخ مربوط به حمل کالا با کشتی طبقه بندی نشده را قبول نماید.

 

ماده 8-وظیفه بیمه گذار در ارائه اطلاعات به بیمه گر :

 

بیمه گذار موظف است کلیه اطلاعات راجع به حمل کالا و دفعات آن از جمله مشخصات وسیله یا وسایل حمل، حداکثر ارزش کالا در هر حمل، تاریخ حرکت آنها و همچنین بهای هر قسمت از محمولات بیمه شده را قبل یا بلافاصله بعد از حمل و به هر حال قبل از ورود وسیله حمل به مقصد بیمه گر اعلام نماید. در غیر این صورت حسب مورد براساس مواد 12 و 13 قانون بیمه خواهد شد.

 

ماده9- ارزش مورد بیمه :

 

چنانچه بین بیمه گذار و بیمه گر توافق خاصی صورت نپذیرفته باشد، قیمت مورد بیمه عبارت از مجموع قیمت خرید کالا، هزینه حمل و عدم النفع موضوع ماده 10 می باشد.

 

ماده 10- عدم نفع :

 

میزان عدم نفع این بیمه نامه معادل 10% مجموع قیمت خرید کالا و هزینه حمل آن می باشد، مگر آنکه صریحاً توافق دیگری شده باشد.

 

ماده 11- کالاهایی که به صورت جفت یا دست عرضه می شوند :

 

مسئولیت بیمه گر در مورد کالاهایی که به صورت جفت یا دست عرضه می شوند، بدون توجه به ارزش جفت یا دست بودن آن بیش از قسمت خسارت دیده به تناسب مبلغ بیمه شده نخواهد بود، مگر آنکه صریحاً توافق دیگری شده باشد.

 

ماده 12- مواد مخدر :

 

به موجب این بیمه نامه حمل و نقل مواد مخدر بیمه نمی-شود مگر آنکه:
نام ماده مخدر و کشورهای صادر کننده و وارد کننده آن صریحاً در بیمه نامه قید شده باشد.
پروانه یا گواهی صادر شده از طرف مرجع صلاحیت دار کشوری که ماده مخدر به آن کشور وارد می شود دایر بر اینکه ورود محموله به آن کشور مجاز می باشد، یا آنکه پروانه یا گواهی از طرف مرجع صلاحیت دار کشوری که ماده مخدر از آنجا صادر شده است دایر براینکه صدور آن محموله به مقصد مندرج در بیمه نامه از طرف کشور گیرنده ماده مخدر تأئید شده است، جزء مدارک خسارت به بیمه گر تسلیم شود.
مسیر حمل ماده مخدر، مسیر معمولی و عادی برای حمل آن نوع مواد تلقی شود.

 

ماده 13- وظایف بیمه گذار در صورت وقوع خسارت :

 

بیمه گذار یا نمایندگان او ملزم به رعایت موارد زیر می باشند :

برای هر بسته ای که مفقود شده بلافاصله از متصدیان حمل و نقل و یا مقامات بندر و یا متصرفان دیگر کالا کتباً درخواست پرداخت خسارت نمایند.
در مورد خسارتهای مشهود به محض اطلاع و قبل از تحویل گرفتن مورد بیمه تقاضای بازدید از متصدیان حمل و نقل و یا سایر متصرفان کالا را به صورت کتبی نموده و نسبت به خسارتهایی که در هنگام بازدید مشخص می گردد. گواهی مربوط را که به امضای آنها رسیده باشد دریافت و از نامبردگان درخواست پرداخت خسارت نمایند.
در مواردی که از سالم بودن کالا مطمئن نباشند به هیچ وجه نباید رسید بدون
قید وشرط به متصدیان حمل و نقل بدهند (در چنین مواردی باید حق خود را برای مطالبه خسارت با قید در ورقه بارنامه یا رسیدی که به متصدیان حمل و نقل می دهند محفوظ دارند).
هرگاه در هنگام تحویل کالا زیان یا آسیبی مشهود نباشد، بیمه گذار یا نمایندگان وی بایستی حداکثر ظرف سه روز از تاریخ تحویل کالا و اطلاع از خسارت، مراتب را کتباً با پست سفارشی یا تلگرام یا اظهارنامه به متصدیان حمل و نقل اعلام نمائید.

 

تذکر:

به صاحبان کالا و نمایندگان ایشان توصیه می شود که مقررات ادارات و گمرک بندر تخلیه را دقیقاً مطالعه و رعایت نمایند.
در مواردی که تمام یا قسمتی از کالا از طرف مؤسسه حمل و نقل به بیمه گذار و یا نمایندگان او تحویل نشود، نامبردگان موظفند پس از تنظیم صورت جلسه کسر تخلیه، گواهی کتبی عدم تحویل را از مؤسسه مزبور بخواهند. در صورتی که گواهی عدم تحویل در موعدهای مقرر در زیر صادر نشود، بیمه گذار بایستی حداکثر ظرف مدت یک هفته درخواست خسارت را به موجب اظهارنامه رسمی از موسسه حمل و نقل بنماید و مراتب را به بیمه گر اطلاع دهد.
در صورت حمل با کشتی حداکثر 7 ماه پس از تخلیه کالا از کشتی.
در صورت حمل با کامیون و قطار حداکثر 7 ماه پس از ورود به وسیله حمل به مرز.

در صورت حمل با هواپیما حداکثر 3 ماه پس از تخلیه کالا از هواپیما.
بیمه گذار و یا نمایندگان او موظفند در مورد خسارت مشهود که به موجب این بیمه نامه بیمه گر تعهد جبران آن را دارد، چنانچه مورد بیمه در ید متصدیان حمل و نقل است قبل و یا بلافاصله پس از تحویل گرفتن کالا از آنها و چنانچه خسارت در انبار گمرک مشاهده شود، قبل از تحویل گرفتن از انبار، مراتب را به بیمه گر یا مؤسسات مجازی که توسط بیمه مرکزی ایران معرفی خواهند شد، اعلام نموده و درخواست بازدید از کالا را بنماید.

 

ماده 14- اختیارات بیمه گر در مورد اموال خسارت دیده :

 

بیمه گر می تواند ضمن توافق با بیمه گذار اموال خسارت دیده و نجات داده شده را تعمیر، تعویض و یا تصاحب نماید. در صورت تصاحب هر قسمت از مورد بیمه آسیب دیده توسط بیمه گر در مقابل پرداخت خسارت کامل آن قسمت (صرف نظر از فرانشیز) بیمه گذار موظف است نسبت به انتقال مالکیت قسمت مربوط به بیمه اقدام نماید. تعمیر و یا تعویض مورد بیمه خسارت دیده توسط بیمه گر باید ظرف مدتی که عرفاً کمتر از آن نمی شود، انجام پذیرد.

 

ماده 15- اسنادی که برای درخواست خسارت بایستی به بیمه گر تسلیم گردد

 

بیمه گذار و یا نمایندگان وی موظفند در اسرع وقت کلیه اسناد و مدارک مربوط به خسارت را به بیمه گر تسلیم نمایند.

 

از جمله اسناد یاد شده عبارتند از :

 

اصل بیمه نامه یا گواهی بیمه .
اصل سیاهه (فاکتور) کالا با مشخصات کامل و صورت توزین و بسته بندی.
کلیه نسخ اصلی بارنامه دریایی و یا بارنامه های دیگر.
صورت وضعیت کالا در موقع تحویل گرفتن و صورت وضعیت میزان توزین کالا در آخرین مقصد مندرج در بیمه-نامه.
مکاتبات متبادله با متصدیان حمل و نقل و اشخاص درگز مندرج در ماده 13
در صورت عدم تحویل کالا، علاوه بر اسناد و مدارک فوق، برگ رسمی گواهی عدم تحویل صادره از طرف مؤسسه حمل ونقل نیز بایستی با توجه به مقررات مندرج در بند 5 از ماده 13 به بیمه گر تسلیم گردد.
جواز سبز گمرکی و صورت مجلس کشف اختلاف در صورت صدور.
گواهی مبداء.
گزارش بازدید خسارت که بایستی توسط بیمه گر یا یکی از مؤسسات مجازی که توسط بیمه مرکزی ایران معرفی گردیده اند تهیه شده باشد.
چنانچه بیمه گر علاوه بر اسناد فوق الذکر نیاز به مدارک دیگری داشته باشد می بایست بلافاصله از بیمه-گذار مطالبه نماید و بیمه گذار موظف است مدارک مورد نیاز را در اختیار او قرار دهد.

 

ماده 16-

مهلت پرداخت خسارت بیمه گر مکلف است حداکثر ظرف مدت چهار هفته پس از دریافت اسناد و مدارکی که به استناد آنها بتواند حدود مسئولیت خود و میزان خسارت وارده را تشخیص دهد اقدام به تسویه و پرداخت خسارت نماید.

 

ماده 17-

اصل جانشینی کلیه حقوق بیمه گذار در مقابل اشخاص ثالث به لحاظ تقصیر یا مسئولیت اشخاص مذکور در ایجاد حادثه تا میزان خسارت پرداخت شده به بیمه گر منتقل می گردد و اگر بیمه گذار اقدامی کند که منافی با حق مذکور باشد در مقابل بیمه گر مسئول شناخته می شود.

 

ماده 18-

بازدیدکنندگانبازدید نمایندگان بیمه گر یا مسئولیت بازدیدکننده مجاز از خسارت و صدور گزارش بازدید از طرف ایشان به منزله قبول تعهد از طرف بیمه گر نمی باشد.

 

ماده 19-

کتبی بودن اظهارات هرگونه پیشنهاد و اظهار بیمه گذار و بیمه گر بایستی کتباً به آخرین نشانی اعلام شده ارسال گردد.

 

ماده 20-

مهلت حمل کالا بیمه گذار موظف است کالای موضوع این بیمه نامه را حداکثر در مدت دو سال از تاریخ صدور بیمه نامه حمل نماید، در غیر این صورت بیمه نامه فاقد اعتبار بوده و بیمه گر تعهدی نسبت به جبران خسارتهای مربوط به محمولاتی
که بعد از مهلت مقرر حمل می گردد، ندارد. حق بیمه مربوط به محمولات حمل نشده با توجه به ستندات ارائه شده توسط بیمه گذار قابل استرداد خواهد بود.

 

ماده 21-

مهلت اقامه دعوی بیمه گر و بیمه گذار توافق نمودند که کلیه دعاوی ناشی از این بیمه نامه را از تاریخ ابطال یا فسخ آن و یا انقضای مدتبیمه ظرف یکسال و در صورت وقوع حادثه موضوع بیمه ظرف دو سال از تاریخ وقوع حادثه علیه یکدیگر اقامه نمایند و هرگونه ادعایی پس از انقضای مدتهای یاد شده را از خود ساقط نمودند. مرور زمان با ارسال نامه سفارشی، تلگرام یا اظهارنامه قطع می شود. مدت مرور زمان جدید بعد از انقطاع، یک سال است.

 

ماده 22-

شرط کارشناسی اختلاف ناشی از این بیمه نامه به هیئت کارشناسی متشکل از دو نفر کارشناس خبره که هر یک از طرفین انتخاب خواهند کرد و یک کارشناس خبره که به وسیله آن دو انتخاب خواهد شد واگذار می گردد و نظر اکثریت هیات برای هر یک از طرفین معتبر و لازم-الرعایه خواهد بود.

 

فصل سوم : استثنائات :

 

ماده 23- خسارتهای غیر قابل پرداخت :

 

علاوه بر موارد ذکر شده در شرایط پیوست، خسارتهای ناشی از تحقق خطرهای زیر نیز تحت پوشش بیمه نمی باشد:
اشعه یون ساز و آلودگی به وسیله مواد رادیواکتیو ناشی از هرگونه سوخت یا فضولات هسته ای.
عدم قبول ورود کالا از طرف بیمه گذار و یا ممانعت از ورود کالا توسط مقامات کشور واردکننده کالا.
محققین‌ معتقدند قدیمی‌ ترین‌ نوع‌ بیمه‌ که‌ تا حدی‌ با قواعد بیمه‌ امروزی‌ مشابهت‌ داشته‌ بیـمه‌ حمل‌ و نقل‌ دریائی‌ میباشد که ‌در اواسط‌ قرون‌ وسط‌ـی‌ در بین‌ تجار، مالکان‌ کشتـی‌ و سرمایه‌ داران‌ و بانکداران‌ رایـج‌ بوده‌است‌ بیمه‌ حمل‌ ونقل‌ نیز همچون‌ سایـر پدیده‌های‌ اجتماعی‌ سیر تکاملی‌ خود را در ط‌ول‌ زمان‌ سپری‌ نموده ‌تا به ‌شکل ‌امروزی‌ در آمده‌ است.
عصر بانک؛ در این شکل گیری‌ مراجع‌ و موسسات‌ مختلفی‌ نقش‌ موثر داشته ‌که ‌مشهورترین ‌آن ‌موسسه ‌بیمه‌گران‌ لندن‌ میباشد و موسسـه‌ نامبرده‌ شرایط‌ و مقرراتی‌ را تدوین‌ نمود که ‌حاوی‌ مسائل‌ فنی‌ و حقوقی‌ بیمه‌ حمل‌ و نقل‌ بوده‌ و در زمینه‌ کشتی‌ و کالا مبنای‌ صدور بیمه‌نامه‌ در بسیاری‌ از کشورهای‌ جهان‌ از جمله‌ کشور ما قرارگرفت‌ . دربیمه‌ حمل‌ ونقل‌ آخرین‌ شرایط‌، مربوط‌ به‌ سال‌ 1983 میلادی‌ می‌ باشد که‌ به‌ شرایط‌ C ،B،A معروف‌ و به‌ ترتیب‌ جایگزین‌ شرایط‌ قدیمی‌ F.P.A ، W.A ، ALL RISKS شده است ‌.


  • hamlebar hamlebar
  • ۰
  • ۰

بیمه باربری چیست و چطور میتوانیم کالای خود را بیمه کنیم ؟

تا حالا بریتان پیش آمده که بخواهید بار یا کالایی را به طرق مختلف زمینی ( جاده ای یا ریلی ) ، هوایی و یا دریایی ارسال نمایید و در صدد بیمه یا ضمانت بار به منظور تضمین سلامت بار در طول مسیر ارسالی خود باشید ؟ در واقع این سوال ممکن است برای عموم مردم جامعه پیش آید و میخواهیم مختصری راجع به بیمه حمل بار به شهرستان برایتان شرح دهیم.
شرکت های ارائه دهنده خدمات باربری تهران مرسوله مشتریان را از یک نقطه به نقطه ای دیگر حمل مینمایند و ضرورت ضمانت بار که تضمین سلامت محموله را در بر میگیرد توسط بیمه حمل بار انجام میگیرد. ضرورت بیمه حمل بار زمانی بیشتر میشود که فرستنده کالا تصمیم به ارسال محموله خود به شهرستان یا شهرستانهای دورتر و یا حتی خارج از کشور دارد و در این صورت برای تعهد اطمینان بار ارسالی ،انتخاب بیمه حمل کالا بهترین گزینه است. از طرفی بارهایی که مقدار آنها زیاد است و یا از ارزش مادی زیاد و یا از حساسیت بالایی برخوردار هستند ، تضمین سلامت تحویل آنها به مقصد بسیار مهم است و برای جلوگیری و جبران خسارت های احتمالی وارده به اجناس ارسالی ، بیمه کردن آنها از طرف صاحب بار، تصمیم عاقلانه ای است. از این رو امروزه نوعی بیمه تحت عنوان بیمه باربری وجود دارد که با تعرفه های مناسب پوشش خوبی برای تضمین سلامت بار مشتریان به مقصد محسوب میشود. مطابق این نوع بیمه ، بیمه گر متعهد می شود که در ازای دریافت حق بیمه ازطرف بیمه گذار ، در صورت بروز خسارت به مرسوله در حین مسیر ( از لحظه بارگیری تا تخلیه بار در مقصد ) ، به تعهد خود عمل نموده و پس از مراحل ابتدایی مربوطه ،خسارت و هزینه های وارده را با توجه به سقف مالی بیمه نامه مربوطه ،پرداخت نماید.
بدین ترتیب کالای ارسالی مشتریان توسط باربری و بیمه گذار بیمه می شود .

حال باید بدانیم چه نوع بیمه هایی در زمینه حمل بار وجود دارند ؟

بیمه های باربری به دسته کلی تقسیم می شوند :

1) بیمه های باربری داخلی
2) بیمه های باربری صادرات – واردات
3) بیمه باربری یا ترانزیت

بیمه بار داخلی : این نوع بیمه همان طور که از نامش پیداست جهت امور مربوط به داخل کشور مانند اتوبار و باربری تهران ، حمل بار از تهران به شهرستان و بالعکس و یا حتی از شهری به شهری دیگر در سراسر ایران می باشد. این بیمه ها نیز دارای چند نوع بیمه هستند که به ترتیب زیر :
الف :بیمه نامه های عمومی: در این نوع بیمه نامه، لزوما پیش از شروع پروسه حمل همه کالا ها، نیاز به مراجعه بیمه گذار و در نتیجه صدور بیمه نامه از سوی بیمه گر نیست. این نوع بیمه بسیار ساده است و مطابق با آن مسائل مهمی از جمله مسائل حقوقی طرفین، شرایط بیمه و همچنین روش های حمل اجناس و کالاها و همچنین هزینه های بیمه همه بطور کامل و شفاف مشخص می شوند.
ب : بیمه نامه ساده: این نوع بیمه نامه جهت حمل کالاهای خاصی استفاده می شود و معمولا جهت حمل کالاها به تعداد محدود و با تنوع نسبتا کم مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که پیش از اقدام به این کار و استفاده از این نوع بیمه، بهتر است اطلاعات کافی در موردوضعیت این نوع بیمه و شرایط شرکت های باربری و بیمه داشته باشید.
ج :بیمه نامه پوشش باز : در این نوع بیمه، با توافقی که بین بیمه گر و بیمه گذار انجام می شود، پرداخت حق بیمه لازم نیست یک دفعه صورت بگیرد بلکه در مدت زمان های مشخصی که در مورد آن توافق شده (مثلا هر یک هفته یا دو هفته یکبار) پرداخت هزینه های بیمه باربری صورت می گیرد.
بیمه باربری صادرات – واردات
این نوع بیمه هم همانطور که از اسمش پیداست، جهت بیمه اجناسی است که از کشور به خارج، صادر و یا وارد می شوند. این نوع بیمه باربری بسیار حساس است و به خصوص برای تجار و یا شرکت های بازرگانی بین المللی داخل و یا خارج از کشور، اهمیت زیادی دارد. شرایط و قوانین این نوع بیمه در موارد و بندهای مختلفی تنظیم شده ودر مجموع شامل خساراتی بدلیل: دزدی، آتش سوزی، انفجار، به دریا ریختن کالا (از کشتی های حمل بار) و موارد مشابه دیگر می شود.
3) بیمه باربری ترانزیت
این نوع بیمه باربری بمنظور بیمه اجناس و یا کالاهایی است که مبداء و مقصد هر دو کشورهای خارجی هستند و کالاها صرفا از داخل ایران عبور داده می شوند. مثلا فرض کنید اجناسی از راه زمینی از کشور ترکیه به مقصد پاکستان قرار است فرستاده شوند. برای حمل کالا بصورت ترانزیت پروانه ای صادر می شود که هنگام ورود و خروج کالا ها جهت امور گمرکی اهمیت دارد.


حمل بار

  • hamlebar hamlebar
  • ۰
  • ۰

باربری ایرانکس متخصص حمل مبل به شهرستان

 

حمل مبل ( مبلمان ) توسط خودروهای وانت نیسان و کامیونت های مسقف به شهرستان های سراسر ایران

 

چنانچه قصد ارسال مبل از تهران به شهرستان و یا بالعکس دارید مشخصات مبل خود را به ما بدهید تا با درنظر گرفتن حجم آن خودروی متناسب جهت بارگیری و ارسال به آدرس شما اعزام شود . خودروهای نیسان این باربری مجهز به پتو و چادر برزنت و همچنین تجهیزات کامل جهت حفاظت از محموله ارسالی هستند.

 

 

 

در تصویر زیر لیست نرخ کرایه وانت نیسان از تهران به بیش از 240 شهر ایران را مشاهده فرمایید 

 

 

حمل مبلمان توسط کامیونت مسقف یا چادری

 

درصورتی که سفارش شما بیش از یک دست مبل و یا مبلمانی بیش از ظرفیت وانت نیسان می باشد خودروی متناسب جهت بارگیری سفارش شما کامیونت مسقف می باشد . کامیونت مسقف با دیواره های بلند اتاق و طول بیش از 5 متر با تجیزات کامل پتو و موکت جهت بارگیری به محل سفارش شما اعزام خواهد شد. جهت استعلام از نرخ کرایه کامیونت مسقف با شماره تماس هایی که در پایین این صفحه مشاهده مینمایید تماس گرفته و قیمت روز حمل مرسوله خود را از کارشناس صدور بارنامه مطلع شوید . با توجه به نوسان نرخ کرایه کامیونت در پایانه مرکزی حمل و نقل امکان تهیه لیست قیمت ثابت وجود ندارد . شما می توانید از چند روز قبل جهت ارسال محموله خود قیمت تقریبی کرایه مقصد مورد نظر را از طریق بخش تماس با ما مطلع شوید و چنانچه ثبت سفارشتان را از چند روز قبل برای روز مقرر مشخص نمایید نرخ کرایه ثابت و صدور بارنامه بدون تغییر قیمت توافقی برای شما صادر میگردد.



  • hamlebar hamlebar
  • ۰
  • ۰

شرکت کاراپست در سال ۲۰۰۷ میلادی تاسیس گردید و شهرت خود را مدیون کیفیت مطلوب خدمات و قیمتهای مناسب خود میداند.
کاراپست اولین شرکت حمل سریع هوایی ایرانی بوده که با ارائه سریعترین و مطمئن ترین خدمات حمل و نقل داخلی و بین المللی و رعایت استانداردهای لازم در اکسپرس در تمامی کشورها فعالیت دارد.

شبکه جهانی کارا پست که متشکل از حرفه ای ترین افراد در زمینه حمل و نقل بین الملل می باشد ما را به عنوان یکی از بهترین شرکتهای خدمات حمل ونقل کالا در سراسر ایران بزرگ مطرح کرده است.

کاراپست با ارائه خدماتی متفاوت در اکسپرس و حمل هوایی بارهای سنگین و حجیم، کیفیت و اطمینان را در عرصه بین الملل به ارمغان آورده است.

کاراپست با به کارگیری تکنولوژی پیشرفته شما عزیزان را قادر به پیگیری لحظه به لحظه مرسولات خود از طریق وب سایت کاراپست مینماید. تمامی اطلاعات و نام تحویل گیرنده بسته به محض تحویل در وب سایت ما قابل مشاهده میباشد.

حمل سریع بین الملل

کاراپست با ارائه سریعترین خدمات در زمینه حمل سریع کالاهای وارداتی و صادراتی بهترین راه حل ها را در اختیار مشتریان خود قرار میدهد.

مرسولات شما در بیش از ۲۲۰ کشور جهان از درب محل فرستنده دریافت و به درب محل گیرنده تحویل داده میشود.

سیستم پیگیری اینترنتی کاراپست در هر لحظه امکان دسترسی شما را به اطلاعات و آخرین تغییرات در طول مسیر حرکت مرسولات امکان پذیر مینماید .

حمل سریع مرسولات خروجی

ارسال مدارک

کاراپست با ارائه سرویسی مطمئن و سریع به بیش از ۲۲۰ کشور – ارسال مدارک ارزشمند شما را به درب محل گیرنده تضمین مینماید. تنها با یک کلیک در وب سایت ما میتوانید از آخرین وضعیت مرسولات خود مطلع شده و در صورت وجود هرگونه ابهام با تماس با امور مشتریان از خدمات پیگیری تلفنی استفاده و از وضعیت آن مطمئن شوید.

ارسال بسته(غیر مدارک)

مرسولات پس از دریافت از درب محل فرستنده به دقت بسته بندی شده و جهت تحویل به مقصد نهایی کد گذاری و ارسال میگردد. شما میتوانید از این سرویس جهت ارسال نمونه کالا و یا تحویل سریع کالا های کم حجم خود استفاده نمایید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در باره محدودیت ها و قوانین مربوط به نوع کالاهای ارسالی به کشورهای مختلف با کاراپست تماس حاصل فرمایید..

حمل سریع مرسولات ورودی

این سرویس جهت حمل سریع مرسولات وارداتی شما طراحی گردیده است.
تنها با ارسال یک ایمیل برای ما و پر کردن اطلاعات مربوط به بار در فرم مخصوص . مرسولات ورودی شما را از درب محل فرستنده در هر کشور دریافت کرده ،از گمرک ایران ترخیص و به درب محل گیرنده تحویل میگردد. فرم درخواست حمل سریع مرسولات ورودی را با یک تماس از امور مشتریا ن دریافت و درخواست حمل خود را وارد نمایید .

حمل هوایی بار سنگین

با بهره گیری از شبکه جهانی خود در بیش از ۱۵۰ کشور جهان، حمل کالای حجیم واداتی و یا صادراتی شما در کوتاه ترین زمان تا درب محل گیرنده امکان پذیر میباشد.

کالای شما با هر وزن و ابعادی با بهترین کیفیت در هر نقطه از جهان به گیرنده تحویل داده خواهد شد.

حمل بار هوایی

خدمات حمل بار هوایی سنگین این امکان را فراهم آورده که کالای وارداتی و یا صادراتی شما از هرکشور جهان با بهره مندی از سرویس بزرگترین شرکتها ی حمل و نقل طرف قرارداد با کاراپست و توسط تیم مجرب و متخصصین حمل هوایی انجام و در کوتاه ترین زمان تحویل گردد .

خدمات حمل هوایی کاراپست:

  • دریافت از درب محل فرستنده و تحویل به درب محل گیرنده.
  • دریافت از درب محل فرستنده وتحویل در فرودگاه مقصد.
  • دریافت از فرودگاه مبدا و تحویل درب به درب محل گیرنده.
  • دریافت کالا از فرودگاه مبدا تا فرودگاه مقصد.

خدمات ویژه حمل هوایی بار سنگین: حمل مجدد کالا از مقصد میانی به مقصد نهایی

حمل هوایی از مقصد میانی این امکان را به شما میدهد که درصورت نیاز کالای خود ابتدا به یکی از کشورهای همسایه وارد نموده و پس از انجام عملیات مورد نظر (مونتاز- تغییرات در کالا) مجددا محموله را به مقصد نهایی وارد نمایید.

کالای خطرناک

کالای خطرناک شما پس از بسته بندی استاندارد و مذاکره با خطوط هوایی تا کلیه اسناد و عملیات مورد نیاز را فراهم و با رعایت اصول بین الملل به مطمین ترین شکل ممکن کالا را حمل نموده و به درب محل گیرنده تحویل داده خواهد شد.

حمل دریایی

در شرایطی که مدت زمان رسیدن کالا برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار نیست، شما میتوانید از سرویس حمل دریایی کاراپست استفاده نمایید.
کاراپست با به کارگیری بهترین خطوط دریایی و قیمتهای رقابتی با توجه به ارتباط قوی و دانش حمل کلیه امور گمرکی محموله در مبدا را انجام و تا بندر مورد درخواست و یا پس از ترخیص در درب محل تحویل مینماید.

  • حمل دریایی از درب محل فرستنده به درب محل گیرنده
  • حمل دریایی از درب محل فرستنده تا بندر مقصد
  • حمل دریایی از بندر مبدا تا بندر مقصد

حمل و نقل

شماره تلفن کاراپست تهران  : 89322

Tags: 



حمل بار

  • hamlebar hamlebar
  • ۰
  • ۰

تاریخچه حمل ونقل بین المللی و حمل بارهای سنگین در ایران

از ابتدای تمدن بشر یکی از شغل هایی که برای زندگی و رفاه او لازم بوده حمل ونقل بوده است. حمل مایحتاج زندگی، بذر کشاورزی، محصولات و غیره. بشر برای تسهیل در کارها چرخ را اختراع نمود و حیوانات را به منظور حمل ونقل به کار گرفت، و کم کم بر حسب محیط زندگی اش حمل ونقل را به شکل های مختلف و متفاوت ایجاد کرد. حمل دریایی و کشتی سازی خود صنعتی شد که رشد پیدا کرد. در حمل زمینی از ارابه های بزرگ تر و بهتر استفاده شد و به این وسیله تجارت بین شهرها و کشورها و سپس قاره ها رونق گرفت و پس از اختراع و به کارگیری کشتی بادبانی و سپس اختراع نیروی بخار و به کارگیری زغال سنگ، کشتی های بخاری ساخته شد و پس از آن راه آهن. پس از پیدایش سوخت های فسیلی، کشتی ها با سوخت گازوئیل و موتورهای دیزلی به کار گرفته شدند و از آن پس هواپیما، بالن و وسایل دیگر حمل در امور تجاری مسافری و نظامی و تحقیقات علمی به کار می رود، و امروز کشتی هایی به کار گرفته می شوند که از نیروی هسته ای استفاده می کنند. امور حمل ونقل به قدری عریض و طویل است که باید ده ها کتاب برای آن نوشت و به طور جداگانه برای هر رشته از حمل ونقل و خصوصیات آن کتاب ها به رشته تحریر درآورد.

در کشور ما سه نوع حمل ونقل زمینی، دریایی، و هوایی به کار گرفته می شود. چون حمل ونقل هوایی مقررات خاص خودش را دارد و زیاد هم گسترده نیست بنابراین به بحث درباره حمل دریایی و زمینی می پردازم. دست اندرکاران حمل ونقل به طور کلی در دنیا به دو دسته مهم تقسیم می شوند، یکی صاحبان وسیله حمل، و دیگری تهیه کنندگان بار که همیشه از خدمات دارندگان وسیله حمل استفاده می کنند. در اصطلاح حمل ونقل، به دارنده ی وسیله و یا خادم آن کَریر Carrier می گویند و به کسانی که بار را پیدا و راه های حمل آن را انتخاب می کنند فورواردر forwarder می گویند؛ این دسته وسیله حمل ونقل ندارند ولی عهده دار معماری و مهندسی حمل می شوند. لازم است گردانندگان این شغل تحصیلات کافی و اطلاعات جغرافیایی داشته باشند و دست کم یک زبان خارجی بدانند، زیرا فورواردرها مسؤول حمل محمولات از کشور خود به کشوری دیگرهستند، یعنی یک حرفه بین المللی دارند. فورواردر دنیا را به هم متصل می کند، او باید مطالعه کند و بنادر و پایانه های کشور خود را خوب بشناسد، و همچنین بنادر کشور مقصد را. او باید بداند بار در کدام بندر و گمرکات کشورهای مقصد تحویل داده می شود. فورواردر نباید از قوانین تحویل گرفتن بار در گمرکات مقصد بی اطلاع باشد، به طور مثال باید بداند از کدام بندر به کدام بندر اروپا بار حمل می کند تا بار را به مقصد کشوری که از دریا دور است برساند، و مسائلی از این قبیل. کار فورواردر با کار کریر بسیار متفاوت است. کریر خودش است و وسایل حمل خودش که باید آن ها را تجهیز کند و بارها را صحیح و سالم به مقصد برساند. مسؤولیت های هر کدام از این دو شغل متفاوت است.

وسایل حمل تماماً تابع قوانین کنوانسیون های بین المللی ست. تمام قوانین و مسؤولیت های صاحب وسیله حمل (کریر) و فورواردر به روشنی قید شده و به نامCMR شناخته می شود. هم کریرها و هم فورواردرها انجمن های بین المللی هستند و سالانه همایش های مهمی در کشورهای صنعتی مهم دنیا برگزار می کنند. برای مثال کشتیرانی ها قوانین و مقررات خود به نام کنفرانس کشتیرانی را دارند. حمل بار به وسیله راه آهن کنوانسیون خود را دارد که CIM نام دارد، و مقررات گمرکی و ترانزیت کشورها برای حمل با کامیون، کارنتیر Carnetir نام دارد. فورواردها اکثراً تحت پوشش سازمان FIATA هستند، این سازمان بر بارنامه ها و انواع آن و ارزش های تجاری آن ها نظارت دارند. بارهای هوایی تحت نظارت IATA هستند که هم ناظر بر مقررات پروازهای مسافران است و هم بارهای هوایی. هر کدام از این کنوانسیون ها نام بخصوصی دارند، به طور مثال کنوانسیون حمل زمینی IRU نامیده می شود.


حمل بار

  • hamlebar hamlebar
  • ۰
  • ۰

مختصری از تاریخچه حمل ونقل کشورمان از ابتدا تا کنون

تاریخ حمل ونقل در کشورمان چندان طولانی نیست. می توان گفت از زمان سلسله قاجار اصولاً حمل بار با کامیون بین شهرهای داخل کشور مرسوم بوده و امکاناتی برای رشد وجود نداشته است. شغل رانندگی در آن زمان، چه راننده سواری و چه کامیون های باری بسیار مهم و ارزنده بود. کامیون ها قدرت زیادی برای حمل بار را نداشتند و از نظر سرعت هم بسیار کند بودند، به طور مثال یک کامیون حداقل در مدت زمان سه روز از تبریز به تهران می رسید. اولین ایستگاه بین راه آن ها میانه و یا زنجان بود، بعد قزوین و سپس تهران. یکی از کمبودهای بزرگ، پمپ های بنزین جاده ها بود، راه ها مهندسی ساز نبود، در نزدیکی شهرها همیشه چند عمله با بیل و گلنگ چاله چوله های راه ها را پر می کردند و مردم هم با خنده می گفتند این ها خاک هوا می کنند.

در زمان جنگ جهانی دوم یکباره تحول بزرگی در حمل ونقل کشورمان ایجاد شد، و آن حمل هزاران تن بار از بنادر جنوب ایران، از بندرهای خرمشهر و بندر امام خمینی (بندر شاهپور) به مرزهای شمالی ایران، مرزهای جمهوری ترکمنستان و جمهوری آذربایجان از راه تبریز و جلفا بود. روزانه صدها کامیون با بار تحویل مقصد نهایی می شدند، رانندگان تماماً ایرانی بودند، آن ها در مدت حداکثر ده روز رانندگی کامیون را یاد می گرفتند و پس از تحویل بار کشور دوباره برمی گشتند و از مسیر جنوب تا شمال با کامیون ها بار می بردند. به این رانندگان می گفتند «شوفرهای کُپُنی». اداره کننده این تشکیلات یک شرکت انگلیسی بود به نام UKCC و مدیر آن یکی از ارمنیان کشور لبنان به نام آقای تفنگچیان بود که از نسل کشی عثمانی ها گریخته بود و به کشور لبنان پناه برده بود. او ده ها کارمند انگلیسی و ایرانی که به زبان انگلیسی آشنا بودند در اختیار داشت (البته از راه آهن دولتی ایران از بندر خرمشهر تا بندر گز ـ بندرترکمن امروزـ هم با ظرفیت بسیار بالا استفاده می شد). این حمل ونقل بزرگ اثر بسیار خوب و مثبتی بر حمل ونقل زمینی کشورمان گذاشت، اول این که تعداد رانندگان کامیون ها زیاد شدند و دوم این که پس از خروج متفقین از ایران، تعداد زیادی کامیون باری مخصوصا کامیون های ساختِ کارخانه ماک آمریکا، که تازه به مصرف گازوئیل مجهز شده بود، از طریق مزایده به ایرانیان فروخته شد. این کامیون های دست دوم که به نام ماک جنگی مشهور بودند با قیمت بسیار خوب و نازل به ایران فروخته شد و اولین کسانی که از این نوع کامیون ها استقبال کردند برادران آشوری ما بودند که هر کدام دو یا سه و یا پنج دستگاه، بنا به وضع مالی خودشان، خریدند. پس از جنگ جهانی دوم با همت ایرانیان ماک های تجاری در حمل ونقل ایران رونق گرفت، این کامیون ها در کار حمل ونقل حرف اول را می زدند. ماک های جنگی خدمات بسیار ارزنده ای در کار حمل ونقل کشورمان انجام دادند.

از آن زمان به بعد می توان گفت کار کامیون داری منطقه ای و استانی شد. برای مثال از کشورهای اروپا و روسیه و خاور دور با قطار به جلفا بار می رسید، که از اتحاد جماهیر شوروی هم می گذشت، و به همین دلیل آذربایجانی ها به علت نزدیکی به جلفا از دیگر استان ها پیشی گرفتند.

در آن زمان سالیانه هزاران تن بار توسط شرکت سَتی که نویسنده این مقاله خود یکی از مدیران آن شرکت است حمل می شد. این شرکت افتخار حمل تمام محمولات نیروگاه رامین اهواز و همچنین نیروگاه محمد منتظری اصفهان، به اضافه هفت سیلو در کل کشور را به عهده داشت. نیروگاه ها توسط سازمان «تکنوپرم اکسپورت» شوروی سابق و سیلوها هم توسط «سلخوزپرم اکسپورت» ساخته می شد. جمع محمولات این دو طرح بزرگ ۳۰۰هزار تن می شد که در مدت سه سال حمل گردید. در این کار بزرگ مدیون برادران کامیون دار آذربایجان ها بودیم. مضافاً برای دیگر شرکت های فورواردر ایرانی روزانه صدها واگن بار به جلفا می رسید و هیچ وقت در حمل محمولات از جلفا کمبود کامیون احساس نشد. بعد از آذربایجانی ها، کامیون داران شیراز، اصفهان، خراسانی ها و غیره به طور جدی و با قدرت در حمل محمولات کشورمان فعالیت می کند.

قبل از انقلاب جمهوری اسلامی ایران، خرمشهر بهترین و پرجوش و خروش ترین مبداء حمل بار بود. صبح ها در مدت زمان کار اداره گمرک، بار از گمرک ترخیص می شد و صاحبان بارها و نماینده ترخیص کار صاحب بار، بار خود را به گاراژهای خرمشهر که تماماً در خیابان دیزل آباد جدید مرکزیت داشتند، می سپردند و گاراژ مورد نظر با در دست داشتن اجازه حمل بار و پروانه سبز گمرکی، کامیون را بارگیری نموده و بارنامه را طبق بار بارگیری شده در هر کامیون صادر نموده و کامیون را روانه مقصد می کردند و حق کمیسیون خود را هم وصول می کردند، و با گاراژی که در مقصد همکاری داشتند پس کرایه را موکول به پرداخت آن ها در مقصد می نمودند.

در تهران نمایندگی اکثر گاراژها در دست باربری خادم بود که تمام پس کرایه ها را می پرداخت و سپس از صاحب بار اخذ می گرفت و یک کمیسیون جزئی هم می گرفت که آن هم هزینه مخارج یک درمانگاه می شد. این محل را حاج آقا خادم و شریکش حاج آقا عزیزی دایر کرده بودند.

در مورد کریرها که در زمان رونق واردات از اروپا شروع به کار کردند، شرکت ایران کنتینر(Container) بود که با یک کار ابتکاری حمل محمولات در داخل کانتینر را ابداع نمود. مرحوم سید محمد کاظمی با شرکای خود شرکت «ایران کنتینر کمپانی» را تشکیل دادند و با ۱۰۰ دستگاه کامیون شروع به کار کردند. او به قرار اطلاع با شرکای خود اختلاف پیدا کرد و ناچاراً سهام خود را واگذار نمود و سپس با آقای شالچی چهارصد دستگاه کامیون ماک بی دماغ خریداری کردند و شرکتی به نام شرکت «ایران یوروپ کریر» دایر نمودند. تعداد کامیون ها و ابتکار حمل محمولات با ک

انتینر تحول بزرگی در حمل ونقل بین المللی ایران ایجاد کرد. می توان گفت تا این تاریخ، اولین و آخرین شرکت خصوصی حمل ونقل بود که با این تعداد کامیون از ایران به اروپا و برعکس مغول کار حمل ونقل شد. پس از انقلاب اسلامی ایران به طوری که شایع بود اقساط بدهی بانکی پرداخت نشد و شرکت و کامیون ها مصادره شد و تماماً  از طرف دولت به شرکت IRISIL که شرکت بین المللی حمل ونقل جمهوری اسلامی ایران بود تعلق گرفت.

بعد از انقلاب اسلامی ایران وضع در مراکز بارگیری فرق کرد. اکنون صاحب بار به مرکز پایانه های مبداء بارگیری رجوع می کند و تعداد کامیون جهت حمل بارهای خود و مقصد و نوع کالا را اعلام و درخواست وسیله حمل می نماید، در آن جا اعلام بار می شود، رانندگان داوطلب آمادگی خود را با شرایط گفته شده اعلام می کنند و بار تُجار بدون وقفه حمل می شود.



حمل بار

  • hamlebar hamlebar
  • ۰
  • ۰

درون شهری ( حمل و نقل توسط وانت بار ) :

حمل و ارسال بار و کالا توسط وانت بار به صورت سریع السیر در تهران و حومه .

درون شهری ( حمل و نقل توسط وانت ) :

.  حمل ونقل بار توسط وانت به همراه تجهیزات کامل و راننده های با تجربه و حرفه ای .

•    دریافت سفارش از کلیه نقاط تهران و حومه .

مشتری گرامی :  لطفا در صورت لزوم به منظور ارسال و انجام  به موقع  سفارشات با توجه به مشکلات ترافیکی از یکساعت قبل سرویس خود را به همکاران ما اعلام و رزرو فرمایید.حمل و جابجایی بار و اثاثیه توسط راننده های خوش برخورد ، با تجربه .
•    امکان خرید سفارشات شما و بارگیری و ارسال آن به مقصد بدون حضور مشتری یا هرشخص دیگر .
•    سیستم رفت و برگشت و پس کرایه .
•    در صورت لزوم  اعزام کارگر مجرب .

•    امکان قرارداد با شرکت ها و موسسات معتبر به صورت تسویه ماهانه .

با نگاهی گذرا به شرایط کنونی  جامعه درخواهیم یافت که با توجه به مشکلات عدیده معیشتی  از قبیل ازدحام ترافیک خودروها که به تبع آن آلودگی صوتی و هوا و مشکلات روحی روانی  ایجاد می شود و نیز  مشغله کاری زیاد که سبب می شود زمان کافی برای پرداختن به کارهای روزمره ( شخصی و اداری ) را نداشته باشیم ، زمان و هزینه  زیادی از دست میدهیم  و در نهایت آرامش و سلامتی ما سلب می شود .
ایرانکس با هدف ارتقاء سطح کیفی امر حمل و نقل و جابجایی کالا و مرسولات هموطنان عزیز در تلاش است تا با خدماتی سریع و متناسب با نیاز روز جامعه ، راه حلی به منظور کم کردن حجم ترددهای غیر ضروری در سطح کلان شهرها ارائه دهد و در نهایت با کاهش ترافیک و دغدغه های روزمره ، سطح رضایت و آرامش مشتریان خود را افزایش دهد.



حمل بار

  • hamlebar hamlebar
  • ۰
  • ۰

اغلب ما می دانیم که تقریبا امروزه نمیتوان کسی را یافت که نیاز به دانستن کرایه نیسان وانت پیدا نکرده باشد. تقریبا تمامی مردم برای حمل بارهای خود بی درنگ با یک تماس تلفنی به کرایه یک نیسان یا وانت میپردازند تا بر اساس بررسی و استعلام ارزانترین قیمت کرایه بار از باربری های مربوطه ، مشکل خود را در جابجایی اسباب و وسایل و حمل بار برطرف نمایند. خودروهای مناسب و مطمئن با رانندگانی شایسته و قابل اعتماد نگرانی های شما را به هنگام حمل هرگونه بار با صرف کمترین هزینه و وقت کاهش می دهند .

نرخ حمل و نقل بار از تهران به شهرستان ها بستگی به روز در هفته،شرایط آب و هوا ، فاصله مکانی به کیلومتر و نوع بار و نوع وسیله ی حمل بار میباشد.
به عنوان مثال در
شرایط خاص مثل اعیاد و مراسم مذهبی و باستانی، ممکن است با تغییر تعرفه باربری مواجه شویم.
در جاده هایی که صعب العبور و کوهستانی هستند نیز به علت سختی حمل بار و افزایش زمان یا تاخیر و توقف های احتمالی در حین مسیر ، افزایش قیمت کرایه خواهیم داشت.
درزمانهایی که برخی جاده های پر رفت و آمد، ترافیک شدیدی دارند، مثل تعطیلات خاص در جاده های شمالی یا اتفاقاتی نظیر زلزله کرمانشاه و شهر ها و استانهای زلزله زده که منجر به ترافیک شدید در راههای منتهی به این مکانها شده بود، نرخ حمل بار به آن شهرستان افزایش خواهد یافت . البته ناگفته نماند که برخی  از مردم جامعه این موضوع افزایش نرخ کرایه  از طرف باربری ها را نوعی سوء استفاده از طرف رانندگان و صاحبان باربری می دانند ولی باید این مطلب را خاطر نشان کنیم که این نوع برداشت از طرف مردم در اغلب موارد یک نوع سوء برداشت و عدم اطلاع از شرایط و معضلات باربری و جاده ها در شرایط ذکر شده می باشد . چراکه باربری ها در تلاش هستند تا با ارائه سرویس باکیفیت و ارزان ، مشتریان بیشتری را به خود جذب کنند و اصلا نمیخواهند که با اعلام کرایه بیشتر تعداد سفارشات و مشتریان خود را کاهش دهند . اگر کمی منصفانه و عمیق تر به موضوع نگاه کنیم و در چنین شرایطی خود را جای راننده یا متصدی صدور بارنامه که همان صاحبان باربری هستند بگذاریم ، به احتمال زیاد حق را به آنها داده و دیگر دچار سوء برداشت نخواهیم شد . البته این موارد را می توان در اصناف و خدمات دیگر نیز در شرایط خاص مشاهده کرد . امروزه بنگاه ها و شرکتهای بزرگ حمل و نقل کشور که حتی برندشان زبان زد خاص و عام هست نیز در شرایط خاص جهت ارائه خدمات به مشتریان خود افزایش قیمت دارند ، شرکتهایی نظیر اسنپ ، تپسی ، کارپینو و غیره . اغلب ما شاهد آن هستیم که در برخی از ساعات روز که حجم ترافیک بالایی در سطح شهر ایجاد می شود نرخ و تعرفه حمل و نقل مسافر درون شهری اسنپ و تپسی که با تعرفه پایینتری نسبت به دیگر رغبا فعالیت می کنند  نیز به میزان چشمگیری افزایش پیدا می کند و این موضوع به صورت سیستماتیک در برنامه های اجرایی مالی این شرکتها اعمال می شود . امیدواریم که با دانستن این مطالب در زمان استعلام قیمت ها از طرف شرکت های حمل و نقل باربری و حتی مسافر بری درون شهری و بین شهری ، بتوانیم عادلانه و منطقی تر قضاوت و تصمیم گیری نماییم.


حمل بار


  • hamlebar hamlebar
  • ۰
  • ۰

نرخ کرایه ها و خدمات باربری ها متفاوت هستند و امروزه به سختی می توان شرکت یا باربری پیدا کرد که لیست قیمت ثابت برای حمل و نقل بار و اثاثیه در اختیار عموم مردم قرار دهند . در واقع نرخ کرایه و خدمات در باربری ها یا پایانه حمل و نقل بار نیز گاهی همانند میادین تره بار بصورت روزانه در ارسال برخی از شهرها متغیر می شود  ، به عنوان مثال قیمت گذاری در میادین مرکزی تره بار برای میوه و سبزیجات به گونه ای است که هر روز براساس میزان بار و تقاضا ممکن است با افزایش و یا کاهش قیمتها مواجه شویم مثلا : اگر روزی حجم بار میوه ای در میدان مرکزی بیشتر از حد معمول و یا بیشتر از حد تقاضا باشد غرفه داران برای اینکه  موفق به فروش میزان بیشتر آن محصول شوند قیمت آن محصول را نسبت به تقاضای آن در بازار کاهش داده تا از عدم فروش و در نهایت خراب شدن آن محصول جلوگیری کنند و برعکس آن هم صادق است چنانچه بار محصولی در میادین مرکزی در یک یا چند روز متوالی کمتر از حد تقاضا باشد ، قیمت آن محصول به میزان حجم بار و نسبت آن با تقاضا و نیاز بازار کاهش می یابد . در باربری هم گاهی همین اتفاق می افتد مخصوصا در زمانهای خاصی از سال مانند شب عید نوروز یا مراسم و اتفاقهای ناگوار طبیعی مانند سیل و زلزله که در خواست ها و تقاضای سفارش برای شهرهای مربوطه یا کلیه شهرها زیاد می شود و راننده به نسبت میزان درخواست ها ، کمتر یافت می شود و در این صورت با افزایش کرایه مسیر مواجه می شویم . در روزهای عادی هم ممکن است گاهی به دلایل مختلفی راننده یک شهر کمتر از حد درخواست باشد و افزایش قیمت مشاهده شود .   در برخی مواقع نیز ممکن است باربری ها به دلیل کاهش سفارش بار و تعدا اندک در خواست و همچنین تعداد زیاد رانندگان در صف بارگیری با کرایه های کمتری جهت ارسال بار به شهرستان ها ، با صاحب بار و راننده توافق کنند و این موضوع نیز با رضایت و گاهی با درخواست خود راننده از باربری است که حاضریم با نرخ کمتر هم اقدام به حمل بار نماییم ، چراکه بهتر از انتظار کشیدن و ماندن در صف بار است و بدین ترتیب گاهی با کرایه ای پایین تر از حد تعرفه نیز مواجه میشویم .

در نتیجه تا حدی به علت و دلایل عدم ارائه لیست قیمت ثابت و یا کمتر مشاهده شدن آن توسط  مشتری و عموم مردم اشاره شد ، البته ناگفته نماند که فقط در برخی از زمانها و یا شهرها امکان افزایش و یا کاهش قیمت به نحوی که در مطالب فوق به آن اشاره شد ، به میزان اندک مشاهده می شود و در اکثر مواقع قیمتها بصورت نسبتا ثابت هستش.

حمل بار

  • hamlebar hamlebar
  • ۰
  • ۰

نرخ کرایه ها و خدمات باربری ها متفاوت هستند و امروزه به سختی می توان شرکت یا باربری پیدا کرد که لیست قیمت ثابت برای حمل و نقل بار و اثاثیه در اختیار عموم مردم قرار دهند . در واقع نرخ کرایه و خدمات در باربری ها یا پایانه حمل و نقل بار نیز گاهی همانند میادین تره بار بصورت روزانه در ارسال برخی از شهرها متغیر می شود  ، به عنوان مثال قیمت گذاری در میادین مرکزی تره بار برای میوه و سبزیجات به گونه ای است که هر روز براساس میزان بار و تقاضا ممکن است با افزایش و یا کاهش قیمتها مواجه شویم مثلا : اگر روزی حجم بار میوه ای در میدان مرکزی بیشتر از حد معمول و یا بیشتر از حد تقاضا باشد غرفه داران برای اینکه  موفق به فروش میزان بیشتر آن محصول شوند قیمت آن محصول را نسبت به تقاضای آن در بازار کاهش داده تا از عدم فروش و در نهایت خراب شدن آن محصول جلوگیری کنند و برعکس آن هم صادق است چنانچه بار محصولی در میادین مرکزی در یک یا چند روز متوالی کمتر از حد تقاضا باشد ، قیمت آن محصول به میزان حجم بار و نسبت آن با تقاضا و نیاز بازار کاهش می یابد . در باربری هم گاهی همین اتفاق می افتد مخصوصا در زمانهای خاصی از سال مانند شب عید نوروز یا مراسم و اتفاقهای ناگوار طبیعی مانند سیل و زلزله که در خواست ها و تقاضای سفارش برای شهرهای مربوطه یا کلیه شهرها زیاد می شود و راننده به نسبت میزان درخواست ها ، کمتر یافت می شود و در این صورت با افزایش کرایه مسیر مواجه می شویم . در روزهای عادی هم ممکن است گاهی به دلایل مختلفی راننده یک شهر کمتر از حد درخواست باشد و افزایش قیمت مشاهده شود .   در برخی مواقع نیز ممکن است باربری ها به دلیل کاهش سفارش بار و تعدا اندک در خواست و همچنین تعداد زیاد رانندگان در صف بارگیری با کرایه های کمتری جهت ارسال بار به شهرستان ها ، با صاحب بار و راننده توافق کنند و این موضوع نیز با رضایت و گاهی با درخواست خود راننده از باربری است که حاضریم با نرخ کمتر هم اقدام به حمل بار نماییم ، چراکه بهتر از انتظار کشیدن و ماندن در صف بار است و بدین ترتیب گاهی با کرایه ای پایین تر از حد تعرفه نیز مواجه میشویم .

در نتیجه تا حدی به علت و دلایل عدم ارائه لیست قیمت ثابت و یا کمتر مشاهده شدن آن توسط  مشتری و عموم مردم اشاره شد ، البته ناگفته نماند که فقط در برخی از زمانها و یا شهرها امکان افزایش و یا کاهش قیمت به نحوی که در مطالب فوق به آن اشاره شد ، به میزان اندک مشاهده می شود و در اکثر مواقع قیمتها بصورت نسبتا ثابت هستش.

در مقالات بعدی سعی میکنیم بیشتر به این موضوع بپردازیم.


حمل بار

  • hamlebar hamlebar